Ariel Charlotte

Video fra dykketuren i Clearwater, Florida - vi så hai og havskilpadde!

Hva skal den nye kaninen hete?

• Skrevet 30.07.2016 klokka 15:15
  • Kategori: Dyrene

Her ser dere Cocoa og den nye kaninen! Cocoa var på Voll gård mens vi var på ferie, og de har også kaniner ut til adopsjon (lignende dyrebeskyttelsen, som ikke hadde noen kaniner inne når jeg begynte å lete). De har vært så snille at de bondet jentene mens Cocoa var der på ferie, så vi bare kunne hente et ferdigbondet par med oss hjem, Den nye kaninen er en 2 år gammel dvergvedder, akkurat det samme som Cocoa,  og hun er allerede kastrert! Hun virker som er kjempehyggelig og kontaktsøkende jente, som jeg gleder meg til å bli kjent med. Det virker hvertfall som om Cocoa og kaninen har blitt veldig glad i hverandre på den tiden de har stått sammen. Når det kommer til navn så har jeg ikke heeelt bestemt meg enda, men jeg tror det står i mellom Nala og Daya (Dayanara). Synes hun passer ganske bra til begge navnene, men jeg håper bare jeg bestemmer meg snart så hun ikke bliir kaldt "den nye kaninen så lenge".

Hjemme i Norge

I går ettermiddag/kveld var vi tilbake i Trondheim igjen etter en måned i Florida. Er sånn halvveis fornøyd, halveis missfornøyd  over at vi er hjemme igjen. Kjempegodt å ha eget rom og hus osv, men så var det jo USA da! Har en kjempedunge på gulvet mitt med alt som var i kofferten min nå, så etter at det har blitt vasket og sett igjennom blir det mest sannsynlig et innkjøps innlegg (eller flere). Vi har også vært og hentet Cocoa også en venn til Cocoa i dag, så de kommer det en oppdatering om her etterpå. Også som jeg har nevnt før kommer det fortsatt til å komme ganske mange Florida innlegg her fremover (i tillegg til vanlige), så bare se på hvordan kategori det er postet under hvis dere lurer på om det er derfra.

//Har du husket og skrive under her for å få strandbarer og resturanter til å bytte til sugerør som ikke skader dyrene og miljøet like mye?

Vi var utenfor Pulse

SONY DSC

💗

Hairstyle of the day: french braids

Kjole Forever 21 // Sko Nike // Fletter Mamma

Hjelp meg å få strandbarer og resturanter til å bytte til papirsugerør!

• Skrevet 26.07.2016 klokka 21:32
  • Kategori: Skriverier

Hei dere! All plasten på bildet over her plukket jeg, Amanda og pappa med oss fra St.Petes Beach når vi var og så på solnedgangen, enda vi ikke tok med oss noe ned til stranden. Plasten vi plukket med oss kom fra et lite området (vi dro ikke dit for å lete etter plastikk, vi bare tok med oss det vi kom over på veien) rett bortenfor en strandbar. All plastikken i havet er et stort problem, men likevel fortsetter enkelte folk å kaste søppelet sitt på stranda og i havet av alle ting? Jeg startet en underskriftskampanje på change.org for å prøve og få strandbarer og resturanter til å bytte til papirsugerør, HER er link til kampanjen hvis noen av dere er interessert i å hjelpe, eller å lese mere om saken. Papirsugerør er bio degradable, som betyr at selv om folk fortsetter å kaste sugerørene f.eks på stranda så gjør de ikke i nærheten av like stor skade til dyrene og havet. Papirsugerør i seg selv kommer ikke til å redde verden, men det er en start!

Beware of the gators

- Florida tid: 10:55 -

På skiltene over ser dere at det står ingen svømming, men folk som står og padler på surfebrett (?), kanoer og små båter er det massevis av ute i laken! Folk faller jo av padlebrettene? Hadde vært kjempekult å dra ut med kano, som jeg ser de leier ut rett bortenfor her, men har ikke nok tid til å gjøre alt dessverre. Her er i hvert fall noen bilder fra hotellområdet som jeg tok i dag, den stien i skogen var kjeeempe fin når det begynte å bli mørkt ute.

The sunset at St.Petes beach

- Florida tid: 22:49-

Nå er vi tilbake i Orlando igjen, for vår siste uke her. Kom på Torsdagen, men har desverre ikke rukket å oppdatere noe enda, blir bare et kort innlegg nå også, ville bare vise bildene fra solnedgangen vi så på stranden i St.Petersburg. Blir tatt veldig mange bilder som jeg ikke får postet her, da tiden ikke strekker helt til, så de kommer nok når vi er tilbake hjemme igjen. I dag har vi vært i Islands of Adventure, også skal vi til Universal Studios i morgen, men nå må jeg gå og legge meg så jeg rekker og få noe søvn før vi må opp igjen. (Dere kan forresten følge meg på Instagram @arielsamdahl for litt mere oppdateringer enn her, hvis dere er interessert!)

Honeymoon Island State Park

- Florida tid: 23.15 -

^ finn pappa i bakgrunnen, haha

Another day, another shark dive

- Florida tid: 22.00 -

*på min havfrue trone med min versjon av Fomle svømmende rundt = mermaid goals accomplished*

*fortsatt på min havfrue trone, nå har jeg fått meg en vakt*

Haidykket i Florida Aquarium var kjempepebra! Vi begynte i haibur, før vi dro ut til haiene. Haibur har jeg hatt lyst til å gjøre siden 2009, så det var litt kult at jeg fikk være inni et nå. Vi fikk komme helt innpå haiene og havskilpadden, og virkelig studere de fantastiske skapningene. Haiene blandt annet, med rader med kjempeskarpe tenner kom rett i mot meg et ganger, også svømte rett over hodet på meg eller rett forbi meg (kjempekult!). I tillegg til haiene og havskilpaddene var det også barrakudaer, piggrokker og masse fisker der. Haidykket til Florida Aquarium var hvertfall noe av det kuleste jeg noen gang har gjort, og jeg kan ikke beskrive hvor bra det var. Jeg og pappa var også kjempeheldige og fikk med oss en ekte haitann hver som en av haiene i akvariet hadde mistet (haier mister tenner hver dag). Mere bilder fra Florida Aquarium kommer senere, og som sagt før har jeg også videoklipp fra dykket som blir redigert og postet når jeg kommer hjem igjen. Nå må jeg nesten løpe i dusjen, også skal vi en tur til Honeymoon Island, og kanskje Caladesi Island i morgen.

Goodbye Orlando

- Florida tid: 22.05 -

Kjole Forever 21 Sko Nike

Nå sitter jeg godt plantet i sofaen, som ikke er så alt for komfortabel når jeg tenker meg om, på hotellrommet vårt i Clearwater. Klokken 10.00 i morgest var vi ute av feriehuset i Lake Berkley i Orlando som vi leide, og satte kursen mot Clearwater (tror egentlig det er nærmere/i St. Petersburg). Hotellet er rett attmed stranden, så nå har vi en uke med strandferie før vi drar tilbake til Orlando. Jeg merket med en gang vi kom hit hvor utrolig rart det var og være tilbake på et *lite* hotellrom igjen. De siste to ukene har vi levd i luksus med mer enn nok rom, hver våre bad osv, og ikke minst vårt eget basseng. Feriehus livet er virkelig å anbefale! Nå blir liiitt anerledes nå, men jeg tror vi kommer til å få det bra likevel jeg. Vi hadde vår siste dag i Disney Park, Magic Kingdom, på Tirsdag og fikk blandt annet se paraden som jeg knipset endel bilder av, så det kommer etterhvert! Btw. jeg skrapet opp kneet i løpet av dykketuren, så det er derfor jeg har et vakkert plaster der :))

Disney's Hollywood Studios

- Florida tid: 23:23 -

Heisann! Dette blir bare et kjapt innlegg før jeg skal legge meg, for vi skal opp tidlig i morgen for vår siste dag i Disney park (har Universal parkene senere i ferien). I dag var vi i Disney's Hollywood Studios, noe som var kjempekult, med alle de nye forandringene som har skjedd (selv om det var kjipt at de har fjernet hatten)! Nå var det faktisk Storm Troopers som gikk veldig ofte og patruljerte gatene, ogå kunne du møte Chewbacca og Kylo Ren. Alle Star Wars characterene var så "inn character" at det nesten var skummelt, Kylo Ren var faktisk skummel å møte for han var så lik seg selv! Skikkelig kult var det hvertfall da. Jeg, mamma og Neo møtte også Jake fra Jake and the Neverland Pirates, Doctor McStuffins og Sofia the first fra serier på Disney Junior i dag. Det var jo mest for Neo, men jeg har sett så mye på de programmene jeg også, så det var jo litt kult det også, hehe. Vi fikk også med oss Beauty and the Beast showet, og et av Star Wars showene, så vi fikk sett mye kult. Digger hvertfall all Star Wars characterne rundt om kring!

Dykking i Florida: vi så hai!

- Florida tid: 18.06 -

Det var så verd det å stå opp klokken 05.00 for å kjøre ned til Clearwater i går. Jeg fikk dykke mine to første tropiske dykk ever, og et par drømmer som ble sann. Jeg fikk mine to beste dykk, og jeg fikk se de tre tingene jeg hadde kjempelyst til å se: hai, barrakuda og havskilpadde! Hai får jeg faktisk se igjen senere, da sannsynligheten for at vi kom til å se en i havet var så liten så vi hadde på forhånd booket på haidykk i Florida Aquarium. På dykk nummer en i går så vi haugevis meg barrakudaer som sirklet rundt der vi var (fisken som spiste Nemo's mamma) og en nydelig havskilpadde, og på dykk nummer to fikk vi se en 2,5 - 3 m lang Nurse Shark. Jeg brukte kjempelang tid på og studere noen fisker forran haien før jeg innså at det har en hai der, og etter jeg så haien ble jeg å glad at jeg nesten mistet pustetingen, og endte til slutt opp med veeeldig lite luft igjen når vi kom opp til båten igjen. Det ble hvertfall to kjempebra dykk! Vi dykket med Tanks Alot, og de vil jeg sterkt anbefale hvis dere skal dykke i området, enten om dere er alene eller dykker sammen med noen.

*video kommer senere

A day in Disney's Epcot

- 22.37 Florida tid -

Heisann folkens! Her ser dere noen bilder fra dagen vår i Epcot. Vi hadde en kjempefin dag der vi blandt annet hadde fast pass til den nye Frozen riden, slik at vi fikk ta den (kjempelang kø uten fast pass, siden den er ny), også var vi kjempeheldig og fikk møte Anna og Elsa også. Den nye Frozen riden var kjempebra forresten, det var også den oppusset versjonen av Soarin. Vi har masse flere ride og character bilder som er tatt av fotografene i parkene, men de har vi ikke tilgang på enda så de blir postet senere. Siden det er 4.Juli i morgen har vi ikke noen park vi skal til, da skal vi bare slappe av i bassenget vårt, og kanskje dra en tur til Florida Mall.

Kan det bli noe bedre nå?

- 23.22 Florida tid -

Hei igjen! I dag har vi som sagt vært i Animal Kingdom, som har vært helt supert i dag. Det var meldt regn fra formiddagen så jeg tror veldig mange folk lot vær å dra til parken av den grunn. Før regnet kom var det strålende sol, lite folk, og vi fikk gjort det meste vi ville gjøre som kom til å bli stoppet av regn og torden. Når vi kom hjem fra parken gikk vi ute til laken og så, for der var det både en nydelig regnbue over og en synlig alligator som svømte rundt. Etter det tok vi et veldig godt nattbad i bassenget vårt. Som var overaskende varmt i dag! Nå skal jeg legge med maaange bilder fra dagen her, også skal jeg ta natta. I morgen skal vi til en annen Disney Park, Epcot!

Dag 1 i Orlando

- 20.25 Florida tid -

Heisann! Jeg ville poste en liten blogg update i går kveld etter vi landet i Orlando, men så tok ting så mye lengere tid enn planlagt, og innen vi kom til huset hadde vi vært på reisefot i et døgn, og slet litt med å holde øynene åpne. Mens vi holdt på lande i Orlando fikk vi både se mange kjempefine lyn, fyrverkeri fra Disney parkene, og taket i flyet var dekket med regnbuefarger! I dag våknet vi alle ganske tidlig, og fikk brukt formiddagen til mye bading i bassenget vårt. Vet ikke om jeg har nevnt det her, men de to første ukene bor vi i hus, i et gated community, hvor vi også har vårt eget basseng og uteområdet. Vi er også naboer til en kjempekul lake, med alligatorer i! (ja, uteområdet vårt er trygt for alligatorer). Huset og området er hvertfall kjempefint, og jeg vet ikke om vi kunne ha vært mere fornøyd. Etter all solingen og badingen i formiddag dro vi til Wallmart og Target, og jeg og søs fikk skaffet oss blandt sånne kjempestore donut baderinger! Også dro vi tilbake til huset og laget oss taco. Nå har det vært regn og torden de siste timene her, så vi skal nok avslutte dagen med å kose oss inne, også tar vi turen til Animal Kingdom i morgen! Har ikke tatt frem speilrefleks kameraet mitt i dag, så det kommer flere bilder av huset og området senere når jeg gjør det, også går jeg for det meste med speilrefleks med zoom objektivet på rundt halsen i Animal Kingdom, så der blir det nok også endel bilder.

Ariel C

Jeg heter Ariel, jeg er 17 år og bor i Trondheim. Her min finner dere for det meste hverdagsinnlegg, antrekk, foto, dyr, og dykking. Og innimellom personlige rants om alt og ingenting :)