Ariel Charlotte

Hetebølge i ørkenen = over 50 grader!

• Skrevet 25.06.2017 klokka 06:20

Arizona tid 20.40

Heihei! Er så rart å blogge herfra, innleggene mine blir jo publisert på helt vanlige tidspunkt her, men rundt 5-6 om natten Norsk tid. Men det få bare bli slik, hvis jeg skriver ferdig innleggene for å publisere de i normal Norsk tid glemmer jeg det/må gjøre det på helt rare tidspunkt her. Uansett, siden innleggene fra LA måtte vente til jeg fikk pc laderen (og jeg hadde tid) så har vi vært i Arizona en stund nå uten at noe herfra ble postet, så nå kan jeg endelig poste innlegg fra "rett dager". Kommer nok flere innlegg fra LA, men ikke på en god stund enda hvertfall.

Dagene i Phoenix, Arizona har vært ganske varme, for å si det sånn. Her er det hetebølge nå og temperaturen på dagen går lett opp til 47 grader i skyggen og opp til 42 grader om natten. Når vi kjørte gjennom ørkenen for å komme hit var det 52 grader (!?). Gikk ut av bilen i 5 minutter på en rasteplass, og løp ganske fort tilbake til bilen! Merket hvertfall at vi var midt i ørkenen på doen der hvertfall, det inne var det blant annet fugler og edderkopp.

Kom ut fra ørkenen og inn til byen og været var fortsatt varmt nok til at vi mesteparten av tiden har oppholdt oss i bassenget eller plasser med aircondition. Myndighetene her driver og advarer folk som er vant med varme (riktignok ikke så mye varme) mot å forlate huset, gå fra barn og dyr, og minner folk på å drikke mye vann og ha på løse klær og slikt. Også kommer vi normenn inn da..

En dag i Disneyland

• Skrevet 24.06.2017 klokka 05:51

Arizona tid 20.51

Hei igjen! På Tirsdag var vi i Disneyland og koste oss hele dagen. Vi (untatt mamma og neo som dro et par timer tidligere) var i Disney fra klokken 08 om morgenen, til 23.30 på kvelden, så vi fikk virkelig utnyttet dagen! Det var kjempekult å få oppleve en helt ny park, selv om vi var helt utslitt når vi kom tilbake til hotellet den kvelden. Det var en dag med mere timer i Disney enn utenom, nesten 16 timer i parken. Vi fikk tatt en haug rider, sett paraden, sett Main Street Electrical Parade, som avsluttes i år så det var det fint å få sett før det avsluttes, og sett fyrverkeri showet. Det var rart å se hvor forskjellige ridene var fra Magic Kingdom, og hvor lite slottet var i forhold til de andre, men vi hadde det kjempefint uansett!

Sightseeing i Los Angeles

• Skrevet 22.06.2017 klokka 22:45

Arizona tid 13.45

I går ettermiddag kom vi frem til Phoenix, Arizona etter en 6 timers kjøretur igjennom ørkenen (der var det bra varmt, 50 grader!), og rett før vi dro fra hotellet kom koffertene våre! Jeg har aldri vært så glad for å se igjen kofferten min før, for å endelig ha klærne mine igjen. Og med kofferten kom også pc laderen så nå kan jeg endelig poste noen av bildene fra sightseeing i Los Angeles, og etterhvert også bildene fra Disneyland.

I Los Angeles så vi Hollywood skiltet (fra Hollywood and Highland senteret), Walk of Fame, Beverly Hills, La Brea Tar Pits, også spiste vi på Hard Rock Cafè. Jeg fikk ikke sett den stjernen jeg helst ville se siden den var for langt borte, men vi fikk uansett se mange kule stjerner. Synes vi fikk gjort mye på den korte tiden vi hadde der!

Kom frem i Los Angeles uten kofferter

• Skrevet 20.06.2017 klokka 08:03

Cali tid 23.00

Hei! Tidlig Mandag morgen (søndag kveld cali tid) kom vi frem til hotellet vårt i Anaheim, selv med mange hindrer i veien. Gårsdagen var stressende og slitsom, men vi kom oss frem til slutt!

Når vi kom til flyplassen Søndag formiddag fikk vi vite at første flyet vårt var forsinket, veldig forsinket, og det var ikke sikkert vi kom oss på flyet til California. Så plutselig hadde vi kjempegod tid på Værnes, og bare noen minutter i mellom flyet skulle lande på Gardemoen, tid det neste gikk. Norwegian brukte de neste par timene på å flytte flyet frem og tilbake, slik at vi gikk fra å ha lite tid, til veldig lite tid, til ingen tid på å komme oss til flyet. Etter flere timer med tull fra deres side kom vi oss endelig på flyet til Gardemoen, og fant ut at de fleste på flyet måtte løpe igjennom flyplassen for å i det hele tatt ha sjans til å nå flyene sine, siden det ikke bare var vårt fly som ble køddet med. Vi satte heldigvis på rad to, og måtte begynne å løpe med en gang flyet ble åpnet, for vi hadde ca. 3 min på å komme oss tvers igjennom Gardemoen, igjennom passkontroll, og med håndbagasjen på slep. I mot alle odds greide vi å nå flyet vårt som de siste ombord, og med lungene i full fyr. Siden vi hadde så kort tid på å nå flyet vårt kom ikke bagasjen med flyet, og den får vi ikke før tidligst i morgen kveld. Jeg liker valigvis Norwegian veldig godt, men etter alt det tullet her, og hvor lite interessert de var i å hjelpe oss kan dere forvente lang tid før jeg sier noe  positivt om dem igjen. Måtte skynde oss innom wallmart i dag, siden vi hverken har klær, tannkost, adapter eller de andre tingene som nå er i koffertene. Med andre ord må de to dagene i LA tilbringes i klær som hverken sitter godt, eller som jeg ellers ville valgt.

Vi var fult klar over at det ikke var sikkert koffertene kom frem samtidlig  som oss, så lenge vi kom frem. For med to fullpakkede dager i LA, har vi ikke noe tid å miste. Hadde vi ikke rukket flyet hadde vi mistet en hel dag i LA, og flyturen hadde blitt dobbelt så lang (type 20 timer i fly isteden for 10).

Vi er her hvertfall, og har hatt en kjempefin dag i LA, hvor vi har sett Hollywood skiltet, Walk of Fame, Beverly Hills, og Tar Pitt'en hvor alle mamuttene ble funnet. Bildene må desverre vente, da jeg ikke har mulighet til å overføre de til pc'en før jeg går laderen. Men nå skal vi straks legge oss for å lade opp til Disneyland i morgen, så jeg ville bare gi en liten oppdatering her, selv om bildene får vente, også kommer det flere innlegg når jeg får overført bildene.

Bare noen dager igjen!

• Skrevet 15.06.2017 klokka 23:53
  • Kategori: Hverdag

Hei dere! Føles ut som en evighet siden jeg har skrevet noe her, så tenkte å poste en liten oppdattering her. På Tirsdag gikk jeg ut i ferie, da jeg HELDIGVIS ikke kom opp i eksamen, så nå har jeg bestått vg2! Tenkte å skrive litt opp planene mine for neste år når det nærmer seg skolestart igjen, men i mellomtiden holder vi på å forbrede oss på ferie. På Søndag formiddag reiser vi til LA, og sommerfuglene er her! De siste dagene har gått helt enormt fort, og jeg har fortsatt en del å gjøre før vi reiser. Har heldigvis kommet godt i gang og ordnet hamsterburet, skrevet liste til dyrepasseren, og pakket det meste som skal i kofferten. Nå holder jeg på å ta over filmer og sanger til tab'en så jeg har til flyet, også ble vi ferdig med pappa's bursdagsfeiring i sted siden vi er i USA når han har busdag. Siden dyrene blir passet hjemme har kaninene flyttet ut i kjelleren til en veldig stor innhegning slik at de har mye plass og boltre seg på når vi er borte, men deres bur må fortsatt ordnes en gang til før vi drar. Også er det en del andre ting som må ordnes!

Greide ikke bestemme meg for hvordan bilde jeg skulle slenge med her, så det falt på dette av mitt og Neo's kunstverk fra tidligere i dag når vi pyntet platten med fargerike kritt! Kritt forsvinner jo lett når der regner, selv på tre, så vi nøt muligheten til å tegne akkurat her. Oppdaget etter vi var ferdige at han også hadde pyntet på innsiden av uteburet til kaninene (det går også lett bort), og det var jo egentlig kjempesøtt at han pyntet litt hos dem (nei han tegner ikke på ting han ikke får lov til, var noe annet ute med krittene).

Instagram @arielsamdahl

Ferieplaner: California og Arizona

• Skrevet 05.06.2017 klokka 11:00
  • Kategori: Reise

Hei dere! På Fredag fikk jeg endelig tverrfaglig eksamen overstått, og det gikk faktisk bedre enn jeg forventet. Krysser fingrene for at det var den siste eksamenen, men det kommer nok til å gå greit om jeg kommer opp i muntlig likevel. I dag er det akkurat to uker til vi reiser på ferie, så jeg tenkte å si noe om ferieplanene våre. Om to uker reiser vi til California for å være der noen dager, og se Hollywood skiltet, Walk of Fame, Santa Monica pier osv. Også har vi en dag i Disneyland! Etter det drar vi til Phoenix, Arizona for å være der i to uker. Vi har leid et kjempefint hus med stort eget basseng, som vi bare skal slappe av og kose oss i. Vi så nettopp på værmeldingen for de neste to ukene i Arizona, og dagen vi kommer til USA (da er vi riktignok i Cali) blir det 46 grader i skyggen (!!) og 30 grader om natten. Det er varmere enn jeg så for meg det! Kan dere tenke dere til hvor varmt bassenget er, eller hvor varmt det er å sole seg? Går vel ikke an å gå rundt bassenget uten sko en gang uten å brenne oss. Tror ikke jeg greier å se for meg helt hvor varmt det er før vi kommer dit, men det kommer nok til å bli fint likevel. Vi hadde også planlagt å dra til Sedona til Red Rock en dag (basically midt i ørkenen), og gå på turer på de nærmeste fjellene, men å gå på tur i ørkenen under stekende sol på 40+ grader kan muligens bli litt varmere enn vi trodde.

Her er noen inspobilder fra destinasjonene, sjekk det fjellet bak Phoenix city! I midten ser dere huset vi skal bo i, og litt under bassenget. En liten sneak peak før vi kommer dit.

Ariel C

Jeg heter Ariel, jeg er 17 år og bor i Trondheim. Her min finner dere for det meste hverdagsinnlegg, antrekk, foto, dyr, og dykking. Og innimellom personlige rants om alt og ingenting :)